Науково-методичний семінар «Дослідно-експериментальна робота у сучасному закладі загальної середньої освіти як засіб формування ключових компетентностей учнів»

Науково-методичний семінар «Дослідно-експериментальна робота у сучасному закладі загальної середньої освіти як засіб формування ключових компетентностей учнів»

20 травня 2021 року за підтримки Інституту інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України, Міністерства освіти і науки України, Луцької міської ради для директорів та заступників директорів закладів загальної середньої освіти було проведено семінар «Дослідно-експериментальна робота у сучасному закладі загальної середньої освіти як засіб формування ключових компетентностей учнів».

Олена Гриб’юк, провідний науковий співробітник Інституту, директор і науковий керівник міжнародного дослідницького проєкту звернула особливу увагу на ефективність впровадження дослідно-експериментальної роботи в контексті дослідницького навчання з педагогічно виваженим використанням комп’ютерно орієнтованих методичних систем дослідницького навчання учнів.

Олена Ведищева, координатор дослідно-експериментальної роботи ґрунтовно висвітлила питання щодо практичної реалізації проєктних завдань в контексті формування технологічної компетентності учнів шляхом занурення в іншомовне середовище в умовах інформатизованого навчально-виховного процесу.

Із доповідями виступили:

  • Валерій Півницький, директор школи,
  • Тетяна Силка, заступник начальника управління освіти Луцької міської ради,
  • Світлана Куляк, директор Центру професійного розвитку педагогів Луцька.

У рамках дослідження учні не просто почули щось нове, а піднялися на одну сходинку вище, ніж просто пізнання істини: їх серця одухотворені величчю та красою ідеї дослідницького навчання.

Кожне факультативне заняття (з географії, 9 клас, “Earth: SOS”, Катерина Начуйченко; з музичного мистецтва, 9 клас, “Music Makes the World Go Round. Idioms with Music Terms”, Віта Левчук; з хімії, 8 клас, “Citric Acid in Everyday Life”, Олександр Панчишин; з трудового навчання, 9 клас, “Collect Memories Not Things”, Тамара Коваленко) і майстер-класи («Вінок святості чеснот жінки», Зоя Сисюк; «Розвиток технологічних компетентностей шляхом застосування графічних редакторів», Тетяна Данилюк) – це ніби діамантові намистинки на великому разку пребагатого дослідницького проєкту «Clever: School of Natural and Mathematical Sciences». Надихає справді творча співдружба однодумців, адже кожен вносить свій особистий вклад в колективну творчість і кожен збагачується духовно, дякуючи колективові.

У стінах Луцької спеціалізованої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів, досліджуючи світ і здобуваючи знання, вихованець дорожить істиною, як власною честю! Кожному вчителю дослідницького проєкту «Clever: School of Natural and Mathematical Sciences» доводиться шукати свою доріжку, тому що кожний з учнів – неповторна людська особистість.

Більш детально з доробком учасників науково-методичного семінару можна ознайомитись у Збірнику матеріалів, що підготовлений за результатами заходу. Пропозиції, коментарі, дискусії, презентаційні матеріали викристалізувались у Резолюцію науково-методичного семінару «Дослідно-експериментальна робота у сучасному закладі загальної середньої освіти як засіб формування ключових компетентностей учнів», де можна ознайомитися із відповідними засадничими положеннями та рекомендаціями за результатами роботи учасників семінару.

Анонси та оголошення

Конкурс на заміщення вакантних наукових посад

Відповідно до Положення про порядок проведення конкурсу на заміщення вакантних наукових посад наукових установ НАПН України, затвердженого постановою НАПН України від 27 січня 2022 року № 1-2/1-12, Інститутом цифровізації освіти НАПН України 01 квітня 2024 року було оголошено конкурс на заміщення вакантних наукових посад.


ХІІ Міжнародна науково-практична конференція «MoodleMoot Ukraine 2024. Теорія і практика використання системи управління навчанням Moodle»

Запрошуємо викладачів, науковців, аспірантів, студентів, фахівців з організації навчального процесу, дистанційного навчання – усіх, хто використовує або планує використовувати систему управління навчанням Moodle, взяти участь у конференції 31 травня 2024 р.


Навчання в докторантурі

Запрошуємо на навчання в докторантуру Інституту цифровізації освіти НАПН України для здобуття ступеня доктора наук з наукової спеціальності: 13.00.10 - інформаційно-комунікаційні технології в освіті.


ЗМІНИ ДО ПОРЯДКУ ПРИЙОМУ НА НАВЧАННЯ ДО АСПІРАНТУРИ В 2024 РОЦІ

Відповідно до Наказу Міністерства освіти і науки України від 06 березня 2024 року № 266 було затверджено Порядок прийому на навчання для здобуття вищої освіти в 2024 році.


Пропозиції до освітньо-наукової програми підготовки докторів філософії

Всі зацікавлені особи мають можливість надати свої пропозиції та рекомендації до проекту освітньо-наукової програми підготовки докторів філософії "Інформаційно-комунікаційні технології в освіті" (спеціальність "011 Освітні, педагогічні науки") в Інституті цифровізації освіті НАПН України, з метою її вдосконалення.


3rd Workshop on Digital Transformation of Education (ICTERI 2024)

Інститут цифровізації освіти запрошує до участі у третьому англомовному воркшопі з ЦИФРОВОЇ ТРАНСФОРМАЦІЇ ОСВІТИ (DigiTransfEd 2024). Семінар рецензований, проводиться у гібридному форматі 23.09.2024 в рамках ICTERI 2024. Дедлайн подання робіт 29.07.2024.

Матеріали найкращих доповідей минулорічного DigiTransfEd 2023 проіндексовано у Scopus: https://ceur-ws.org/Vol-3553


IX МІЖНАРОДНИЙ СЕМІНАР «НАВЧАННЯ ВПРОДОВЖ ЖИТТЯ З ВИКОРИСТАННЯМ ІКТ: ОСОБИСТІСНО-ОРІЄНТОВАНИЙ ПІДХІД (3L-PERSON-2024)

IX Міжнародний семінар «Навчання впродовж життя з використанням ІКТ: особистісно-орієнтований підхід (3L-Person)» з серії семінарів, що продовжує теми, започатковані у 2016 році та пропонує такі підтемами, що відповідають новим викликам у сфері освіти (наприклад, «Синтетичне навчальне середовище: AR/VR/MR, AI в освіті тощо»). Головною ідеєю серії є створення-розробка-впровадження ІКТ на етапах Академічна → Освіта/Навчання → Промисловість. Швидкий перехід світу на дистанційну форму освіти та роботи призвів до появи гібридної робочої сили та потреб подальшої людино-системної інтеграції (HSI), де під «Системою» мається на увазі, перш за все, система освіти. НSI в освіті розглядається як взаємна адаптація людини та ІКТ до К16 + перекваліфікації протягом усього активного життя людини. 


Конкурси від Національного фонду досліджень України

У грудні 2023 року рішенням наукової ради НФДУ затверджено умови конкурсів: «Дослідницькі інфраструктури для проведення передових наукових досліджень», «Наука для зміцнення обороноздатності України», «Передова наука в Україні».

Розпочинається відбір проектів для надання грантової підтримки для проведення фундаментальних і прикладних наукових досліджень із забезпечення розвитку національного дослідницького простору та його інтеграції до світового дослідницького простору.