Практико орієнтовний марафон цифровізації освіти

Практико орієнтовний марафон цифровізації освіти

14-15 травня в межах співпраці Інституту цифровізації освіти НАПН України і ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» МОН України, напередодні Дня науки для педагогічної спільноти України було проведено цифровий марафон «Цифровізація освіти: практичний досвід організації дистанційної та змішаної форм навчання в умовах імерсивного навчання і використання штучного інтелекту». До заходу долучилися 411 осіб – представників освітніх закладів з усіх областей України

Своїм досвідом використання цифрових технологій для організації, співпраці та залучення учнів до освітнього процесу поділилися вчителі з кризових регіонів України – Херсонської, Луганської, Одеської, Сумської та Дніпропетровської областей. Захід проходив у формі практичного вебінару.

До вітального слова були запрошені:

  • ЛИТВИНОВА Світлана Григорівна, заступник директора з наукової роботи Інституту цифровізації освіти НАПН України, доктор педагогіних наук, с.н.с.;
  • ГАЛЕГОВА Олена Віталіївна, начальник відділу цифрових освітньо-наукових систем, ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти».

З доповідями виступили:

  • ГРИГОР'ЄВ Сергій Борисович, канд. фіз.-мат. наук, доцент, консультант, КЗ Освітня траєкторія ДМР, методист, Дніпровський науковий ліцей інформаційних технологій – «Новітні можливості он-лайн комунікації Teams – MESH і не тільки»; «Корпоративна культура у хмарі та інтернет безпека закладу освіти»;
  • ВЛАСЕНКО Юлія Миколаївна, вчитель інформатики та математики, спеціаліст вищої категорії, старший вчитель, Ліцей №9 "Гармонія" Оболонського району м. Києва – «Canva і ШІ для навчальної діяльності: приклади використання»;
  • СИСОЄВА Ольга Валеріївна, вчитель вищої категорії, Дніпровський науковий ліцей інформаційних технологій Дніпровської міської ради, м. Дніпро – «Гейміфікація на уроках англійської мови»;
  • БОБРЯК Людмила Казимирівна, вчитель хіміі, спеціаліст вищої категорії, учитель методист, Одеський ліцей №7 Одеської міської ради, м. Одеса «Дизайн уроку хімії в умовах дистанційного і змішаного навчання»;
  • Золотаревська Наталя Сергіївна, вчитель інформатики спеціаліст І категорії, Херсонська гімназія #1 Херсонської міської ради – «Сучасний урок інформатики в еру цифрової трансформації»;
  • СОТНІЧЕНКО Олена Віталіївна, вчитель-методист, вчитель вищої категорії, Дніпровський науковий ліцей інформаційних технологій Дніпровської міської ради – «Сучасні освітні тренди на уроках математики»
  • ЛЮТИНСЬКА Марина, менеджер TATL Technology – «Технологія мікронавчання: концепція, приклади та найкращі практики застосування інтеграції нейронних мереж»;
  • СУХІХ Аліса Сергіївна, старший науковий співробітник відділу відкритого навчального середовища Інституту цифровізації освіти НАПН України - «Цифрова трансформація освіти: роль та перспективи розвитку платформи Всеукраїнська школа онлайн»;
  • КАСАТОВА Ольга Леонідівна, заступник директора з навчально-виховної роботи, вчитель - методист. Лисичанський ліцей №8 Сєвєродонецького району Луганської області – «Командна робота та взаємодія учасників освітнього процесу в умовах дистанційного навчання»;
  • ВОДОП'ЯН Наталія Іванівна, в.о. директора Дніпровський науковий ліцей інформаційних технологій Дніпровської міської ради, вчитель біології вищої категорії, вчитель-методист – «Організація інтерактивної взаємодії між учасниками освітнього процесу за дистанційної форми навчання»;
  • УСТИНОВА Наталія Валентинівна, директор Херсонської гімназії №1 Херсонської міської ради, Заслужений учитель України, кандидат педагогічних наук, доцент, вчитель вищої кваліфікаційної категорії, вчитель-методист та
  • СОФІЄНКО Олена Вадимівна, заступник директора з навчально-виховної роботи, Херсонської гімназії №1 Херсонської міської ради, вчитель вищої кваліфікаційної категорії, вчитель-методист – «Як зробити дистанційне навчання ефективним: успішна взаємодія всіх учасників освітнього процесу»;
  • ПАТА Олена Іванівна, вчитель методист з інформатики, Комунальна організація (установа, заклад) Шосткинська гімназія Шосткинської міської ради Сумської області – «AI та візуальна комунікація: Інновації у створенні презентацій за допомогою автоматизації та машинного навчання»;
  • УМАНЕЦЬ Валентина Омелянівна, старший викладач кафедри природничо-математичної освіти і технологій ІПО Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, м. Київ – « Освітні тренди використання цифрових технологій навчання»
  • ЛИТВИНОВА Світлана Григорівна, заступник директора з наукової роботи Інституту цифровізації освіти НАПН України – «ШІ як асистент вчителя ХХІ століття».

У межах заходу була проведена дискусійна панель про стан, проблеми та вплив цифрових трендів на освіту і науку. До обговорення були запрошені MIE Expert 2023-2024 рр.: КАСАТОВА Ольга, ВОДОП'ЯН Наталія, УСТИНОВА Наталія, СОФІЄНКО Олена, ПАТА Олена, УМАНЕЦЬ Валентина, ГРИГОР'ЄВ Сергій. Модератором панелі була ЛИТВИНОВА Світлана.

Учасники марафону мали виконати практичне завдання – розробити презентацію до Дня вишиванки з використанням штучного інтелекту. Роботи розміщено в соціальній мережі Facebook на сторінці тематичної спільноти #Cloud services in education: https://www.facebook.com/groups/1429370987315738

2.PNG

Анонси та оголошення

ЗМІНИ ДО ПОРЯДКУ ПРИЙОМУ НА НАВЧАННЯ ДО АСПІРАНТУРИ В 2024 РОЦІ

Відповідно до Наказу Міністерства освіти і науки України від 06 березня 2024 року № 266 було затверджено Порядок прийому на навчання для здобуття вищої освіти в 2024 році.


Пропозиції до освітньо-наукової програми підготовки докторів філософії

Всі зацікавлені особи мають можливість надати свої пропозиції та рекомендації до проекту освітньо-наукової програми підготовки докторів філософії "Інформаційно-комунікаційні технології в освіті" (спеціальність "011 Освітні, педагогічні науки") в Інституті цифровізації освіті НАПН України, з метою її вдосконалення.


3rd Workshop on Digital Transformation of Education (ICTERI 2024)

Інститут цифровізації освіти запрошує до участі у третьому англомовному воркшопі з ЦИФРОВОЇ ТРАНСФОРМАЦІЇ ОСВІТИ (DigiTransfEd 2024). Семінар рецензований, проводиться у гібридному форматі 23.09.2024 в рамках ICTERI 2024. Дедлайн подання робіт 29.07.2024.

Матеріали найкращих доповідей минулорічного DigiTransfEd 2023 проіндексовано у Scopus: https://ceur-ws.org/Vol-3553


IX МІЖНАРОДНИЙ СЕМІНАР «НАВЧАННЯ ВПРОДОВЖ ЖИТТЯ З ВИКОРИСТАННЯМ ІКТ: ОСОБИСТІСНО-ОРІЄНТОВАНИЙ ПІДХІД (3L-PERSON-2024)

IX Міжнародний семінар «Навчання впродовж життя з використанням ІКТ: особистісно-орієнтований підхід (3L-Person)» з серії семінарів, що продовжує теми, започатковані у 2016 році та пропонує такі підтемами, що відповідають новим викликам у сфері освіти (наприклад, «Синтетичне навчальне середовище: AR/VR/MR, AI в освіті тощо»). Головною ідеєю серії є створення-розробка-впровадження ІКТ на етапах Академічна → Освіта/Навчання → Промисловість. Швидкий перехід світу на дистанційну форму освіти та роботи призвів до появи гібридної робочої сили та потреб подальшої людино-системної інтеграції (HSI), де під «Системою» мається на увазі, перш за все, система освіти. НSI в освіті розглядається як взаємна адаптація людини та ІКТ до К16 + перекваліфікації протягом усього активного життя людини. 


Конкурси від Національного фонду досліджень України

У грудні 2023 року рішенням наукової ради НФДУ затверджено умови конкурсів: «Дослідницькі інфраструктури для проведення передових наукових досліджень», «Наука для зміцнення обороноздатності України», «Передова наука в Україні».

Розпочинається відбір проектів для надання грантової підтримки для проведення фундаментальних і прикладних наукових досліджень із забезпечення розвитку національного дослідницького простору та його інтеграції до світового дослідницького простору.